Världens bästa...

...EMIL är tillbaka!!!

Jag skäms lite för att jag inte varit här på snart två månader men det har varit så mycket som hänt för mig och min mamma och pappa så det har inte riktigt funnits tid. Ja, okej, det var en dålig ursäkt... jag ska i alla fall försöka bättra mig!

Som sagt, det har hänt en hel del och jag ska försöka att uppdatera er så hämta kaffet och sätt er bekvämt till rätta... Nu köööör vi!!

Senast jag skrev till er så var det 10 oktober...ett par dagar efter det fyllde min pappa 40 år!? Vem kan tro att han är såå gammal??

pappa när han är som bäst... han bär mig högt över alla andra, haha

Pappa fick mycket fina presenter, allt från rakapparat (den gillar jag) till en plats i Göteborgsvarvet 2012. Ett tag funderade jag på vad det är för vänner pappa har som utsätter honom för detta. Pappa som hatar att springa, men sen tänkte jag att eftersom pappa är så envis så kommer han att genomföra det och på köpet får han en liten mindre mage. Det gillar ju mamma så alla blir ju nöjda i sista änden, haha.
Jag och mamma överraskade honom med en ledig dag från jobbet (ja, vi lurade honom totalt) och en underbar dag i Göteborg med lunch. Jag fick smaka på pannkakor för första gången...


Yummie - va gott!!!

Det tog ett tag för pappa att inse att han nu är 40 och inte långt därefter firade jag honom igen!

Fars Dag - min allra första fars dag
Gissa om jag överraskade pappa när jag och mamma bjöd ut honom på restaurang och när vi kom hem så låg en prenumeration och väntade på honom. Jag vet att pappa gillar att läsa Illustrerad Vetenskap så då tyckte jag att han kunde få de. Haha, mamma blev lite paff när pappa talade om för henne att han kommer "försvinna" en timme varje gång tidningen kommer. Pappa måste ju få läsa den i lugn och ro... Hahaha, eller hur pappa...skulle inte tro det.

Mer som hänt under tiden jag varit borta är... tankepaus... jag har ju varit på kontroll igen. Hos tant Ylva ni vet...
Jag växer så det knakar!!! Mamma börjar bli lite förtvivlad, för jag växer ur mina kläder för fort. Å som inte det vore nog... det är annat som växer på mig oxå... Just det!!!

MIN FÖRSTA TAND!!!!


busar med pappa å hotar med min "gadd"

Gissa om det har kliat i munnen på mig...åhhh...hysteriskt ibland, men jag har ändå låtit mina föräldrar få sova på nätterna. Eller, ja...jag har kanske väckt de, men inte på grund av tänderna i alla fall...

En period väckte jag mamma och pappa varje natt. Jag fick min första släng av feber och det var lite kul.
Feber!
Va ska det va bra för?? Jag hade som mest 40,8 grader och mamma sa att skulle hon haft det så skulle hon bara varit en blöt fläck nånstans. Hmm...det där förstår jag inte. Visst var det lite ljummet och jag svettas lite mer än vanligt, men annars så busade jag på som vanligt.. Jag har ju inte legat på latsidan direkt.
För er som hängt med innan så kanske ni vet att jag skrämmde mamma genom att ställa mig upp... hahaha, den tiden är förbi!

Nu så är lugnet ett minne blott....


så fort jag kommer åt ett par hjälpande händer så ska jag upp å gå!

Jag har tröttnat på att slita ut mina knän och reser mig upp så fort jag bara kan och bäst är det när jag kommer fram till ett par fötter och kan ta tag i tyget och resa mig upp. Då... då, kan jag stå där och sikta in mig!!
Får jag dessutom ett par hjälpande och stöttande händer, då blir det springa av!!

På tal om att springa... De senaste veckan har verkligen sprungit iväg...

Mamma och pappa blev bjudna på nån show i Göteborg. Tomas Ledin på Rondo.
Jaha, tänkte jag... Vart ska jag ta vägen då??
Å döm av min förvåning när det en dag plötsligt står ett bekant ansikte framför mig...
"Hallaou schvensker"!!!
Min farmor!!!!! Den där tokiga tanten som kan ett helt obegripligt språk står framför mig och bara ler!!! Jag kunde inte göra annat än att skratta av lycka och jag förstod att det kommer bli en galen helg... Mycket riktigt!
Farmor var min barnvakt när mamma och pappa var borta och gud vad vi busade!!! Jag fick lite "för tidiga julklappar" och då var det ju bara "hallabaloa". Enda sättet att få mig stilla var att sätta mig i min stol å ge mig nått att äta, haha.


mina nya vantar som jag fick...  de var lite torra, men färgglada!!

som sagt... stilla var jag inte så mycket denna helgen... Jag och farmor hittade på de mest tokiga bus så snart mamma och pappa inte såg... Jag tror minnsann att farmor kommer att sova i 2 veckor när hon kommer hem till Danmark igen, haha.

Det var dock vid ett tillfälle som farmor fick mig lugn... Mamma och pappa tog med oss på en julmarknad och där träffade jag en knasig filur. Jag var lite försiktig men efter ett tag så tog jag mig mod och lät den där typen lyfta upp mig. Han frågade nått om jag hade varit snäll. Vilken dum fråga tänkte jag. Klart som korvspad att jag har varit det! Jag är ALLTID snäll!!!!


tittar på mamma å undrar vem i allsin dar det är jag sitter hos...

Denna filuren kommer tydligen att dyka upp fler gånger och det känns skönt att ha träffat honom. Då behöver jag inte bli så rädd nästa gång.
Ps. skägget satt fast!

Nu har jag nog uppdaterat er med det mesta och jag ska verkligen försöka att hålla kontakten med er.. så tills dess..



"Det du lämnar bakom dig - ser du framför dig"


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback