Skyldig!

Japp, jag är den skyldige... inget snack om saken!

Först ska jag bara uppdatera er lite, för jag har ju inte varit här på ett tag och det hör till god uppfostran att höra av sig till vänner och bekanta.
Det har, som alltid, hänt en del sen sist vi hördes av och jag ska försöka fatta mig kort.

Arbetsveckan har som vanligt varit fullt upp. Träna nacke, mage och försöka bita Rufus i svansen. (Rufus är Laban och Labolinas hund som hänger i babysittern, pappas anm.)
Det har också blivit en hel del smakupplevelser. Herr Mannerström skulle bli grön av avund om han fick smaka den senaste gröten som mamma och pappa serverade mig. Banangröt!!! Jag säger bara, mmmmmm. Vilket är det ljud som oftast kommer från mig när jag äter. Kan kanske bero på att jag gillar mat, hihi.

I lördags var jag och mamma och kollade vart pappa höll hus. Han har varit tillsammans med min Gudfar och jobbat på någon invigning. Gissa om jag sett mycket häftiga bilar, men häftigast var nog den pappa hade. Han speade musiken som mötte alla besökare.

Cool va?! 2 500 000 kr cool är den, haha...

Efter den utflykten somnade jag gott när vi kom hem och jag sov nästan hela kvällen och natten så när jag vaknade ordentligt nästa gång var det pappa som lyfteupp mig och vi gick ner till mamma i köket som varit snäll att laga frukost till oss. Detta bara för att pappa hade jobbat på natten, för egentligen skulle jag och pappa fixa frukosten eftersom det var Mors Dag. Istället smög vi neroch gav mamma en present...

ett fint halssmycke som mamma kan öppna och ha ett kort på mig i...


Jag och pappa lyckades nog skämma bort mamma lite grann ändå. Eller vad sägs om att bjuda ut mamma på en fin restaurang och äta både förrätt och varmrätt utan att jag störde... Det har nog inte hänt sen 10 januari, haha.
Jo då! Jag lät de två äta i lugn och ro och höll mig snäll under hela restaurangbesöket.
När vi kom hem fortsatte jag att vara lika snäll. Jag somnade i mammas famn och hon bar upp mig och jag vaknade en stund senare av att pappa låg i soffan och snarkade så fönsterrutorna skakade. Jisses, han måste vara trött, hehe.

Jag somnade ganska tidigt igår så de gamla fick lite mystidför sig själva också, det tycker jag de är värda efter en sån toppehelg.

Nu till det jag är skyldig till... Okej, jag erkänner, det var jag som rullade runt på mage själv och tryckte på spelplattan så musiken startade. ;)
Så! Nu vet ni det. Ni kan inte lämna mig själv längre stunder förrän jag hittar på bus, hihi.

Tills nästa bus och trick - nu ska pappa få sig en kick!
(i baken så att han uppdaterar er oftare)

Kommentarer
fra Farmor

Hej Emil. Nu er der ca 25 dage til at du, sammen med mamma och Pappa kommer til Danmark. Jeg er inde på din bblog hver dag, men du har sikkert haft mycket at gøre med, at titta på pappas musik bil og tittat på den fine balkon som er blevet bygget. Det er ved at være rigtig varmt - og, ja det kan selv en ægte prins ikke holde ud. Hernede ved vestkysten hvor farmor bor blæser det meget ude fra vesterhavdet. Vi håber alle at vejret holder når i kommer herned. Ved du hvorfor pappa och mamma ikke kan blive til tirsdag ?????? Det er ikke mange dage i kan være her. Idag har din Gudmor Jannie været her og har sat et fine billede af dig ind på farmors gamle tlf, så hvergang jeg tænder for mobilen - så ser jeg dit smilende ansigte. Hvordan går det med dine tænder?????+ - er de langsomt på vej????? Fråga mamma och Pappa om de inte kan stanna til Tirsdag - det er jo bare en dag mere en de havde planlagt - eller skal de på job?? Vi håber alle på at vejret bliver godt når i kommer. Mamma pappa och du skal sove i farmors lille sovrum som bliver malet indeni kommer, så er al den grimme cigaret røg forsvundet. Farmor maler også stuen og i al den tid du er her ryges der kun UDENFOR. Jeg savner dig rigtig meget.Om fredage hvor i kommer, ja så ser du nok ikke din gudmor for hun skal læse til eksamen, så vi to hygger os sammen med mamma och pappa på fradagen, hvor i sikkert også er meget trætte efter en lang tur. Dig och mig skal gå lange ture sammen - helt alene, så kan mamma och pappa slappe af.Er der noget som du gerne vil ha, at farmor har hernede når du ankommer, så bare skriv det på din Blog. Nat nat du dejlige barnebarn - farmor glæder sig utroligt til, at få holde dig i sine srme igen. Kram til mamma och Pappa, men de sover helt sikkert. nat nat



2011-06-05 @ 02:04:03




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback