Gud va tiden går!

Åh det händer saker hela tiden!!!
Det har nu gått ett par dagar sen sist jag skrev något på bloggen och jag har ännu mer dåligt samvete för det. Dagarna går för fort och timmarna räcker inte till längre.
Förr skulle jag ju bara fokusera på att äta, sova och det där i blöjan. Men nu!? Herre jisses vad mycket som händer.

Mamma och jag har hunnit vara på öppna förskolan och kika. Det var rätt trevligt faktiskt, även om jag kanske är lite för liten för det fortfarande. Massa "gamla" med sina barn och som de höll igång. De sjöng och dansade och jag fattade ingenting, men kul hade jag.

MAAAAAAT!!!!
Ja det är sant!! Jag har ätit annat än mammas goda mjölk och det där som pappa ger mig ibland. Jag har känt plastens sötma och lenhet mot mina läppar, hehe.
Det var stor uppståndelse när mamma förde skeden mot min mun och jag gapade som alltid när något kommer mot min mun.


spännande - vad ska detta föreställa?

Det var en spännande smak det där potatis & palsternacka... Jag tömde allt som pappa hade lagt upp på tallriken. (dock var det bara en tesked, totalt)


blivande matvrak?

Fast det så klart. Jag vet inte om jag fick i mig allt som severades, hihi.

Det har gått ett par dagar med en måltid om dagen med smakportioner och både mamma, pappa och min barnmorska har blivit lite modigare så nu har de gett mig nått ännu mer skumt!
Det smakar mumma och försvinner nästan så fort jag stoppat det i munnen. Smälter liksom!
Jag talar om majskrokar!!!


hur ska man äta en sån här?

Detta påfund med majskrokar måste vara världens bästa snack. Jag hade lite svårt att få in hela i munnen, men efter lite träning kom jag på tricket och belöningen var värd att kämpa för.
Mums!!
Som sagt var, det händer mycket nu och jag ska skälla lite på pappa att han hjälper mig med att hålla er uppdaterade lite oftare. Nu när han är klar med altanbygget så borde han hinna med det.

Tack för maten, den var god - krokar, potatis och palsternacka
men mammas elixir jag helst vill ha och för det jag gärna tacka
.

Kommentarer
fra farmor

Jamen jamen jamen søde dejlige Emil, du vokser jo HVER dag, vi kan snart ikke kende dig hernede i Danmark, men du er stadig UNDERBAR DEJLIG at se på. Kram fra farmor



2011-05-12 @ 20:08:02
Lill

Ha ha så sött :)



Blogg: http://lilldogg.blogg.se/
2011-05-14 @ 02:30:20
Knyttet Emil

Tackar!! ;)



2011-05-16 @ 18:45:20




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback