Dags att lära sig...

Som jag skrev igår så har jag varit på Öppna Förskolan idag. Men jisses vad mycket människor det var. Det var lite som mamma sa, "det kröp barn överallt", haha. Kul att "tvillingarna" var med också, fast de sov mesta delen.
Lite roligt var också när det faktsikt kröp en lite över mammas fot. Vänta bara mamma tills jag börjar...

Det var lite jobbigt att besöket var mitt i min förmiddagssömn. Icke bra att rubba den, speciellt inte när jag förstått att pappa har arbetat hela natten med att såga ner Rysslands taiga. Snacka om att pappa kan snarka. Visst är han trött, men inte behöver han skövla all skog från Uralbergen till Petropavlosk. Får inte pappa sova ordentligt snart är jag rädd att regnskogen ligger pyrt till.

Mamma har det lite tugnt nu också, hennes dorsum påminner henne ständigt om att jag växer och blir tyngre.
Dorsum undrar ni... Jaja, för er som inte vet så betyder det rygg på latin, hihi.
Det gäller ju att lära sig i tid. Jag ska ge er ett tips på en som kan och som har lärt mig hur jag ska göra när jag blir lite större.


 

Va säger ni, killen är ju ett geni, hihi..

Nä, nu så har jag fått ny blöja efter badet och dragit i mig en hel flaska med mat och känner hur ögonlocken börjar kännas som bly. Bäst att krypa till kojs och vila upp sig till morgondagens äventyr.

Sov så gott och skönt ni bara kan - du med pappa och hälsa skogen som försvann


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback