Kort-kort!?

Vilken dag det blev igår...
Pappa var hemma sent, så jag hann inte skriva något utan hade det mysigt med mamma tills pappa kom hem, sen gick vi och la oss nästan direkt. Men ni ska veta att jag varit med om mycket idag...

Tanken var att jag, mamma och mormor skulle fikat på stan igår. Det finns ett mysigt litet fik, mitt i stan, som brukar vara lugnt. Det drivs av två "tanter" som är jättetrevliga, men tyvärr så var det lite för mycket folk där igår. Mamma och mormor valde då då istället att shoppa loss lite igen. Det gillar jag, det betyder ju oftast mer till mig, hihi. Sagt och gjort! Mamma parkerade bilen och parkerade mig i vagnen, gick bort till P-automaten och drog kortet, swisch, för att betala. Sen knallade vi ut och tog sikte på affärerna. Jag stannade ute med mormor under tiden som mamma gick in i affären. Plötsligt kom mamma utrusandes och såg lite blek ut. Det hade ringt en dam till mamma...

- Hej, det var från banken. Har du ditt bankkort?
- Ja, jag använde det för ca tio minuter sedan.
- mm, i en parkeringsautomat?
(Nu blev mamma lite lätt varm)
Ja det stämmer, svarade mamma.
- Du glömde ditt kort i automaten!!!

Gissa om det blev fart på mamma, haha

Lite tidigt för att gå kort-kort kanske...

Tack snälla du som ringde till banken och gjorde så att mamma fick tillbaka sitt kort.


Kommentarer
mammsen

Ja, pust vilken eftermiddag!! Var helt slut när vi äntligen landade i hemmet igen, men kul var det!



2011-03-30 @ 12:15:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback