Badbalja!

Finns det något mer underbart härligt att gå och lägga sig i rena sängkläder, mätt bredvid pappa och dessutom vara NYBADAD!?? Efter en liten utflykt idag somnade först jag och pappa på golvet, hihi. Sen efter bytet och planerad pyjamas-på-tagning, valde de gamla att ge mig ett varmt bad. Som vanligt sänker pappa ner mig sakta i badet så jag får godkänna temperaturen. Åhh, det var perfekt idag och jag kunde bara spricka upp i ett stort leende när jag sjönk ner i badet.
Annat var det första gången de skulle bada mig.
Ingen av de gamla hade köpt någon badtermometer utan prövade det gamla tricket att doppa armbågen i vattnet. Känner du inget är det rätt temp. Jojo!!!
Sagt och gjort, pappa sänkte ner mig i baljan och jag fick en chock. Skrek var bara förnamnet!
Nu efteråt har de gamla förstått att det var på tok för kallt. Inte en grad över 30 skulle jag säga...grrr... Tur att de har lärt sig, men vänta du bara pappa. En dag när du minst anar det ska jag knuffa i dig i en kall sjö... hihi..

Plaska & skvätta - i baljan det rätta

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback