Saknad & längtan...

Helt plötsligt har ordet saknad fått en ny innebörd. Ibland kan man tyckas att saknaden av senap på korven är illa. Eller när du sitter på toaletten och verkligen är i behov av toalettpapper. Då är saknaden stor. Inget av dessa tillfällen går upp mot den saknad som jag känt under mina tre dagar i Danmark då jag var på jobb.
Jag har rest mycket och arbetat längre perioder ifrån nära och kära och visst har saknaden funnits då, men då har jag i alla fall kunnat prata med de en stund och på så sätt stilla saknaden lite.


På andra sidan vattnet befinner sig min familj...

Nu är fallet inte lika lätt...
Under de tre dagarna har jag längtat efter knyttet och varje kväll har jag stått och sett solen gå ner i havet. Där på andra sidan vattnet har då Emil legat och sovit. (hoppas jag, haha)

Det var med helt nya känslor som jag kom hem och åter fick möta de himmelsblå ögonen och det speciella leendet som Emil gav mig när han åter såg mig. Jag fick svårt att hålla tårarna tillbaka i det läget. Vem kunde ana att en sån liten kille som Emil kunde få mig att känna mig ännu mindre...

Du är utan tvekan det mest underbara som finns på denna jord - min son!

All kärlek och lycka ger jag dig min son <3

Kommentarer
fra farmor

Kæreste Emil.Pappas tankefulde brev på din blog er nok det smukkeste farmor i længe har læst. Hvert et ord er så fuld af kærlighed til dig.Behold dem i dit hjerte, kæreste barnebarn.Du får noget frem i din pappa som han har længtes efter hele sit liv. Kærlige hilsner til dig og din fina mamma och pappa fra farmor



2011-06-18 @ 12:59:01




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback