Sommar(?!)tripp

Nu var man hemma igen efter en mysig helg hos "Moffa" vid västkusten. Det blå hålet har han kallat det så länge jag kan minnas. Det har Moffa nu fått äta upp, hihi.

Med det blå hålet menar han att det alltid är sol över deras stuga även om det regnar en mil därifrån. Må så vara, men denna helgen har jag sett regn i alla dess former! Dugg, ös, häll, från vänster, från höger, ja "you name it"

Strunt i det, även om bilar har stått med vatten upp över däck så har jag haft en underbar helg. Jag vet att mamma och pappa också har haft det.

Jag har blivit uppassad av alla!!! Moffa & Kattis och givetvis deras underbara döttrar... Jag spelade ett spratt med de första kvällen när de skulle mata mig och jag fick tag i "smoothien"...


ordet på min tröja stämmer bra  - busunge

På lördagen åkte alla tjejer iväg och shoppade. Alla utom Stinisen, som stannade med mig, pappa och moffa. Vi passade på att åka på en liten utflykt och åkte till Tre Toppar.
Alla tog sig en ordentlig glass och jag fick bara sitta och titta på. Det gjorde moffa lite rörd och han vädjade att få ge mig lite men min pappa är bestämd. -Nej! Ger du Emil glass får du också ta hand om honom när magen rasar, sa pappa med bestämd ton. Moffa lydde, hihi, men lovade att nästa år då ska jag få så mycket glass jag orkar.

Resten av den helgen har jag bara fått mysa så mycket jag kan och det är super att somna i en stor trygg famn...


nyvaken i Moffas famn...såååå härligt

Hoppas jag får hälsa på i stugan fler gånger. Det är härligt trots vädret. Fast för min del så får det gärna regna hela tiden, då sitter ju alla inne och jag har koll på vad alla gör.

Nu är det som sagt vardag igen och pappa jobbar sin näst sista natt. Ska bli skönt när han är hemma på nätterna igen.

Hörs snart igen - kram min kära vän

Kommentarer
Farmor, igen igen

Dejlige, dejlige Emil - der findes ikke en skønnere dreng i denne verden. Du ER helt bestemt " farmors lille svensker " Puss til dig, kæreste barnebarn



2011-07-25 @ 23:58:23




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback