Oväntat men väntat besök...

Igår, tisdag, så knackade det på dörren när mörkret hade lagt sig.. Jag låg och sov, en liten sen eftermiddagsvila, när det steg in tre personer genom dörren. Jag vaknade till när jag hörde att mamma och pappa välkomnade dessa gäster och givetvis blev jag nyfiken och ville vara med så jag gjorde min röst hörd.

När jag kommer ut i hallen står min farbror P och hans tjej där tillsammans med Faster S. Shit, har de åkt ända hit tänkte jag... de bor ju halvvägs upp till Norrland! Såå kul att få träffa de igen, men jag var allt lite blyg i början. Om sanningen ska fram så var nog alla lite blyga. Pappa och farbror P har liksom inte träffats ordentligt sen mannaminne. Efter lite glögg så vågade jag mig på lite mer bus och snart så satt jag i allas knä och busade...

Kvällen fortskred och det serverades mat till oss alla, även mig... Jag kastade en blick på klockan och förstod nu varför jag hade fått vila lite senare....jag skulle ju orka med kvällen lite längre. Nu var klockan bra mycket mer än halv åtta då jag brukar bli buren till sängs. Trevligt!!! Men även jag, kämparnas konung, måste ge upp ibland och till slut så hördes inte deras skratt längre utan bara mina egna snarkningar.

Jag vet dock att de satt långt in på småtimmarna och pratade om allt, för mamma och pappa är lite trötta idag, haha.
Superkul att de hälsade på och jag vet att det planerades en lite semestertripp till Olofsbo igen, med Farbror P och hans tjej. Det ser jag fram emot!!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback