Första snön!!

Nu börjar det där som pappa aldrig riktigt tyckt om. Det där som får pappa att klä sig i dubbla byxor (långkalsonger, pappas anm.) Jag menar det där vita som jag möttes av redan första dagen i mitt liv. Fast då var det bra mycket mer.

Under två dagar har det synts på marken, träden och buskarna.

Givetvis menar jag snön!!!

Detta lite konstiga fenomen. Alla verkar ha längtat. (ja inte pappa då) Många har inte kunnat känna den rätta känslan utan den.. Jaha, är min enda tanke. Jag har ju inte hunnit samla på mig så mycket minnen å traditioner förknippat med detta puder. En sak kan jag dock förknippa med snö... Jag närmar mig ett-års-dagen med stormsteg.

Idag var vi och handlade en sväng. Det har fått en helt ny mening för mig. Nu orkar jag inte sträcka mig efter alla färgglada förpackningar i hyllorna längre. Nä, nu mer så njuter jag mest av banan. Jepp, du läste rätt!!

Med mer tänder (de är 4 eller 5 nu) så är det "bitande" roligt att handla. Mamma ilar snabbt till bananerna å sen är det fest, hihi.

Kolla bara!!


Kommentarer
Farmor

Hvor er du fin, lille Emil. Med møssan som mamma och pappa købte til dig i " nisseland ". Sne????? Ja det elsker man som barn, men når man blier voksen og skal op på morgenen og ex køre bil..... så er det inte roligt. Om et par år så skal du ud og slås i sne sammen med mamma och pappa - det bliver skoj. Når du så bliver teenager, ja så vil mamma och pappa sikkert att du skal udenfor og få bort sneen - så er det inte så skoj længere. Nyd hver en årstid kære Emil, det er underbart og hvert år er anderlunda. Godnar farmors lille svensker. Jag elsker dig.



2011-12-07 @ 23:53:23




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback