Dan före dopparedan...

Mina föräldrar vet exakt hur de ska göra för att få mig tokig!!! Jag har rotat igenom vartenda skåp i jakten på att hitta några gömda julklappar. Jag börjar snart tro att jag inte kommer att få några...


-har nu letat i vartenda skåp och ännu inga klappar!!!

jaja, som man brukar säga, den som väntar på något gott...(väntar alltid för länge!)

Alltså jag har funderat lite på detta med jul och all stress som alla upplever. Det kan inte vara nyttigt för kroppen...

Som idag...denna dagen började väl kanske inte så bra... Pappa hade varit ute och jobbat inatt.. Vänt lite skivor som han kallar det. Det betyder att han var hemma sent och jag hörde ärligt talat inte när han kom hem.
Klockan 06:25 ringde pappas väckarklocka... Hmm... Va inte han ledig idag tänkte jag och somnade om...
Pappa stängde av larmet och fick e liten sur blick av mamma som oxå hade vaknat...

Tro det eller ej, men 10 minuter senare ringer hans väckarklocka igen!!!!!!
Gissa om mamma va sur!!? Å jag trodde ju att det var dags att gå upp så jag vart ju gôrpigg!! Bara för pappa att knata upp och fixa mig lite frukost.. Efter att alla tre hade fått lite frukost så tyckte jag att vi kunde gå å vila allihopa så jag gäspade lite å swisch så låg vi alla i sängen igen. haha

Mamma skulle iväg idag med min morbror och handla lite och jag stannade hemma med pappa. Han gick å pysslade och dammsög (jag satt på dammsugaren å tjoade!!) Vi busade runt lite och kastade boll.. Pappa i mysbyxor å jag i pyjamas... trots att klockan var långt över förmiddag. Hihi...skönt!
Sen efter lunchen gick vi å la oss å somnade... å sov ända tills mamma kom hem igen.

När mamma kom tillbaka hem var hon helt slut stackarn..Kaos i staden!! Så pappa sa till mamma att ta det lugnt å så tog pappa med mig in till affären... PUST!!! Det va som att komma rätt in i en myrstack...folk överallt!!!
Tack å lov så är pappa lugn av sig och vi stod snällt å bara "chillade" i kön... Lite bus blev det med gubben bakom oss i kön oxå, haha


liten kille i en stor affär som tycker att alla borde lugna sig lite...

Ikväll har jag varit hos morfar å provat julskinkan. En tradition som de håller hårt i... Mysigt att få träffa alla och framför allt Alted... Min kusin och jag, vi har ganska kul ihop och jag kan bara föreställa mig hur det blir om ett par år...haha, stackars de gamla!!

Bilden är inte av bästa kvalite, men ni ser hur Alted & jag leker med "mercan"..


två underbara "kids" med mycket kärlek och bus i kroppen...

När vi tackade för oss och jag blev satt i min barnstol svartnade det för mig och jag minns inte nått mer..
(Emil ligger nu i sin säng ombytt å klar för natten, pappas anm.)

Mamma och pappa sitter nere i köket å klipper åch klistrar paket för fullt...självklart ska vår son få paket...snällare pojk får man ju leta efter... (pappas anm igen)

Imorgon är det Julafton...men det får ni läsa mer om då..


GOD JUL på er...vi ses!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback