Varför en blogg?

Ja det kan man fråga sig? Första gången jag hörde talas om blogg tänkte jag "vad ska det va bra för?"
Nu sitter man här och kikar runt och inser att det är ganska kul att både läsa och skriva. Skriva har jag alltid gillat på ett eller annat sätt, och nu passade det med en blogg. Ett smidigt sätt att dela med sig av tankar och händelser.

Jag fick frågan om det inte är svårt att skriva. Jag tycker inte det, jag utgår bara ifrån mina egna funderingar och känslor. Då, av en slump, läste jag på en mycket kär persons "statusuppdatering" dessa rader...

Det kræver mod, at skrive hvad man har af føleleser omkring livet i al almindelighed - det er så let att blive opfattet som sentimental.

För er som nu har lite svårt att förstå danska kommer översättningen här:
Det krävs mod att skriva vad man har för känslor om livet i allmänhet - det är så lätt att uppfattas som sentimental.

Hmm... kan ligga något i det...

Så, i fortsättningen får ni kalla mig modig, för jag tänker fortsätta skriva..


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback