Tufft att vara ledig...

Det knopas och fixas i vart hörn nu...
Trodde mamma och pappa var lediga på helgerna men icke! Det har varit full fart... Mamma åkte för att handla blommor och pappa satte mig på att dammsuga. Nja, jag satt mest och tittade på och lät pappa dammsuga, men det är tröttsamt att se någon arbeta, hihi.
När mamma var tillbaka så planterades blommorna hon köpt och sen var pappa i full gång med att röja i garaget.
I samma stund kom "omom" på besök. Då passade vi på att gå en promenad och jag fick vila.
Klart man blir trött när det händer så mycket runt omkring mig. Det var skönt med ett svalkande bad efter det och sen var det dags att ge upp... Tur vi har plats i soffan...jag börjar bli ganska lång nu.

Efter en hård arbetsdag är det gott att sträcka ut lite...

Det tar på krafterna... får se vad morgondagen har att erbjuda. Kanske man får vara med om en fönsterputs, vad vet jag? Ska nog snacka lite med "de gamla" om det. Tills dess - sov gott.

Arbete gör mig trött - lätt att somna sött

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback