AAAAAAAAJJ!!! som ett par timmar senare blev JJAAAAAAAA!!!

Alltså, hur får det egentligen gå till här i världen? Jag har inte varit här så länge men lite trodde jag att jag lärt mig. Som jag skrev tidigare så var det en helt underbar morgon. Jag sjöng och mamma och pappa var på lika strålande humör som solen. Vi åkte en sväng och ställde bilen för att gå en promenix till min barnmorska. Hon skulle ta sig en titt på min navel. Sure, inga problem!

Vi gick och njöt i det härliga vädret och kom till vårdcentralen. Där blev vi som alltid väl omhändertagna och jag fick nått skumt på naveln. Kändes inget så jag höll mig cool. Sen såg jag hur mamma stelnade till och tappade all färg i ansiktet och pappa reste sig och pratade med mig. Jag svarade honom och utan förvarning stack det till i benet!!! AJ! Jag gjorde klart för den som stack mig att det där var inte så skönt.

Döm om min förvåning när jag känner ett andra stick i mitt andra ben. AAAAAJJ, nu får det vara nog!!! Jag talade nog om för hela huset att jag var i fara, men pappa och mamma var snabbt framme och tröstade mig och då vart jag lugn igen. är jag kände efter igen så var det inte så farligt. PUST! Ja jä**ar, det var ju min första vaccination!
Den var ju planerad till onsdag!!! Varken jag eller mamma var mentalt förberedda på detta. Tur att pappa är lugn. Antingen så är han så lugn eller så fattar han inte, hehe...

På väg ut köpte mamma nån "alvedolodon" ifall jag skulle få feber. Vet varken vad "alvedobodon" eller feber är, så jag skippar det.

Väl hemma igen efter en sleepy-walk (måste vara motsatsen till power-walk) fick jag vara ute en sväng med de gamla. Pappa fixade nån rabatt och utemöbler och jag njöt i mammas famn.


Vem kan tro att jag fått en spruta i vardera ben en timme tidigare?

När vi alla stod i solen och njöt kom brevgubben. Han lämnade ett jättestort paket till mig!!!! JAAAAA!
Jag fick hjälp att öppna det och gissa!? Jag har fått en alldeles egen stjärna.. Den heter Emil E Bergqvist...

Jag har fått den av min gudmor och hennes käresta.  Man kan se den om man använder sig av google earth.
Man kan se den med dessa koordinater. 21:40:49.51  +55:21:22.4 och den ser ut så här...



Inte nog med stjärnan... Det var med en dikt också... så fiiiin..

Et hjerteslag - en livets gave
dyb kärlighed ved förste blik,
det varmaste tak skal du have,
for netop dig i livet jeg fik.
Jeg vil passe dig hver eneste dag,
fölge dig godt på din videre vej.
at blive gudmor er ingen sag,
når barnet er så dejligt som dig.

- Så der er en ting du skal vide,
din gudmor dig kun det bedste vil give.

Dagen som startade så bra fick en smärtsamt vändning men allt efter som dagen gick blev det bara bättre och bättre. Just nu ligger jag och sover bredvid pappa i soffan, men innan jag somnade låg jag och sjöng en stund och njöt av mina föräldrars uppmärksamhet och leenden.

ps. imorgon kommer min gudfar, likaså morbror, på besök... det gillas!

en spruta eller två - mamma och pappa älskar mig ändå

Kommentarer
Anonym

- sikke et fine billede af dig og din mamma og taænk....... du har fået din første vaccination. Jeg kan fortælle dig, at din pappa skreg meget mere end du gjorde, det kunne farmor slet ikke li´.Vi er stolte af dig hernede i Danmark.Stor kram fra farmor



2011-04-18 @ 23:31:42
Knyttet Emils pappa

Men hallå!

Du får ju inte avslöja sådana hemligheter. Haha!!! Emil har precis fått nattmat nu efter att ha drömt lite.

Längtar efter dig...

Knus



2011-04-19 @ 00:22:19
Babbi - Bloggdesign & Foto

Hej!

Tack för din kommentar :)

Tja tips.. jag har juh gjort flera designer, du kanske hittar lite inspiration i någon, eller vill beställa en personlig av mig?



Blogg: http://babbidesign.blogg.se/
2011-04-19 @ 01:09:28




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback