Vilket uppvaknande!!

Det har gått ett par dagar sen sist... Mycket tid har lagts på altanbygge... Pappa har slitit och ryckt i plankor och spik medan mamma har tagit hand om mig och "peppat" pappa när det vart som tyngst. Pappa berättade om en ganska rolig händelse när han bröt upp det gamla altangolvet.
När han låg på knä och bråkade med spik hördes ett prasslande ljud under golvet i bland gamla löv. Ut under golvet kommer en ganska nyvaken igelkott fram. Tittar sig lite fundersamt omkring och lufsar vidare till grannens gräsmatta å glufsar i sig lite av det gröna...

I fredags fick jag vara helt själv hemma med Kattis. Pappa jobbade och mamma skulle iväg. Det var mysigt att ligga i hennes knä. Jag somnade gott där, hihi. Axel var oxå med. Det är världens bästa vakthund. Han skäller så fort någon närmade sig mig för fort... Bra Axel!

Helgen har för övrigt varit lugn och inte allt för busig, fast det så klart. Jag har lärt mig ett nytt bus som retar gallfeber på mamma. På nätterna kan jag vakna till lite och skrika efter nappen. Mamma är uppe ur sängen snabbare än vad NASA hade fått iväg sina raketer. Det gillar jag, att få nån att prata med menar jag. Fast mamma är ju ganska trött så hon landar i sängen på rekordtid. Det är då... efter ett par sekunder som jag spottar jag ut nappen å sjunger lite så mamma får resa sig igen, hihi..

förr fick pappa gå ut och skotta - nu väcker han våran "tagge-råtta"

Kommentarer
fra Farmor

jamen lille Emil dog, selvom du kun er 4 mnd gammel er du da blevet " ret så smart " - her i Danmark kalder vi det forkælelse. Øverrask mamma och Pappa och sov en hel nat, så er de friske hele næste dag og kan ta vara på den prins du jo er. Farmor ??????? - HUN ELSKER DIG, hvert skundt i dit liv. Puss och kram til den dejligste pojk i Hela Norden. nat nat



2011-05-04 @ 00:54:50
Lillan

Tar gärna emot fler tips på gudmorsdikter eller dikter om små barn:)



kram Lillan



Blogg: http://lilldogg.blogg.se/
2011-05-06 @ 23:14:21




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback