BURP!

oupss...förlåt, men det är svårt att hålla tillbaka rap när man ätit gröt med aprikos och päronpuré för första gången. Asså, de där smakportionerna kan mamma hysta nu... Från och med nu så är det gröt som gäller.
Nu ska det bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag blir hungrig igen.

Än en gång har det tagit på tok för lång tid för mig att hålla er "up to date" men som vi säger i min värld. "som bäbis hinner man inte med allt, mammor och pappor planerar lite för mycket för oss"

Idag, bara som exempel, har det gått i 110 från det att jag vaknade. Det har varit besök hos min barnmorska. Alltid lika mysigt och nu fick jag veta att jag passerat 7-kilos gränsen. Hehe, man börjar biffa till sig, haha.
Nåväl, hem från barnmorskan och knappt hinner jag ta min eftermiddagslur (över en timme; pappas anm.) innan det knackar på dörren. Besök...till mig!!! Klart man är pigg mamma!!! Lyft upp mig så jag får se vilka det är.
Det var hon, hon som sjöng på mitt dop och med sig hade hon två änglar som bara sken.
Dags för fika med alla tjejer, trevligt, hihi. Ett paket fick jag också av de. "Gôrcoola" byxor och en sommarfräsch tröja. Tack & bock! Efter en timma som kom pappa hem och då hoppade jag över till hans famn, men vi fortsatte fika. Börja kunna det är nu.
Tack snälla "du-som-sjöng-så-vackert-på-mitt-dop-tjejen" och dina döttrar...Välkomna åter, hihi.

Så kan en dag se ut och om ni inte tror mig så var gårdagen likadan.
Först en ganska lugn morgon med stillsam frukost med mamma och pappa. Jag i bumbon så klart så jag ser vad de håller på med. Sen skulle vi gå en kort promenad. Kort?! Jag hann somna två gånger innan vi kom hem och då märkte jag att mamma var lite stressad. Vi skulle iväg på kalas. Hem till "moffa" med familj och fira Kattis!!!
Hurra, hurra, hurra, hurra!!!
Jag har nog aldrig åkt så mycket upp och ner som jag gjorde igår. Från bilbarnstolen och upp i famnen på pappa, sen till moffa, över till morbror, mamma, faster ett, faster två och till och med min kusin "Altetd" höll mig i famnen. Mysigt värre, han är såå snäll mot mig.
Gissa om jag var trött när i kom hem...

Jaa.. så ser dagarna ut. Tack och lov inte varje dag, men det händer nästan något nytt varje dag. Det är så spännande. Gillar att mamma nu vågar ta med mig på lite mer upptåg och ser fram emot de dagar då pappa tar med mig på de lite mer "galna", hehe.

Imorgon ska jag... (funderar) ...ja just det ja! Träffa mina tvillingkompisar på öppna förskolan. De där två är så tuffa och det är kul att det är både en kille och en tjej. Då kan vi ju prata om allt mellan himmel och jord.

Nä, nu ska jag ta och busa lite med pappa.

Tills nästa gång får ni ta hand hand om er... själv låter jag mamma och pappa ta hand om mig, hihi

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback