Telefonförsäljare!?

Ett otroligt otacksamt yrke när man möter en trött småbarnspappa i andra änden... men det måste ju finnas gränser!

Har under en längre tid förföljts av ett stockholmsnummer och 80% av de gånger jag svarat har det inte varit någon i andra änden så jag tröttnade och blockerade numret i mobilen. Idag när jag och knyttet låg och vilade ringde det och jag svarade utan att titta efter...

Jag såg numret samtidigt som jag tryckte på svara och insåg att det var det där numret! Jag hörde en mansröst i andra änden och jag talade vänligt om för honom att jag är inte intresserad av vad det än må vara för något han vill erbjuda mig. Jag bad honom vänligt att stryka mig från deras lista.
Samtaler fortsatte...

(Säljare) - Jag hör att du inte är intresserad och jag hör att du inte vill att vi ringer dig mer men jag vill veta varför.
(Jag) -Varför? Jag vill inte att ni ringer mig mer, nöj dig med det!
(S) - Nej, jag vill veta varför du inte är intresserad, jag har ju inte ens fått presentera det.
(J) - Antingen nöjer du dig med det att jag inte är intresserad eller så ger du mig ditt hemnummer så jag kan ringa dig på din lediga tid. (Nu började jag bli måttligt irriterad)
(S) - Jag har ingen hemtelefon.
(J) - Vad är det i meningen du har så jävla svårt att förstå. Jag ber dig vänligt att inte ringa mig mer, ni ringer vid de mest opassande tider och jag har en 6-månaders son här som vaknar varje gång ni ringer...

under den meningen började säljaren att käfta emot och han hörde nog inte ett ord av vad jag sa för han ursäktade sig och mena på att han inte hört något...

Då brast det!

Tacka fan för att du inte hör vad jag säger när du pratar i mun på mig!!! Antingen är du dum i huvudet eller så gör du dig till! Ta nu och stryk detta numret du ringde och jag hoppas att jag aldrig mer kommer att höra ifrån er.

"KLICK"

Jag hyser respekt för yrkesmän och kvinnor i sina professioner, men den där snubben kommer inte att gå långt...

Tack & hej

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback