Min första semesterresa!!!

FÖRSTA DAGEN!
Oj oj oj, vilken upplevelse jag har varit med om. Det har ju varit tyst på bloggen ett tag och det för att jag har varit utanför de blå-gula gränserna ett par dagar.
Det var fredagmorgon och jag blev väckt av både mamma och pappa. Tidigt, långt innan tuppen hade vaknat, men ändå så vaknade jag med ett leende. Efter frukost så satte de mig i min nya bilstol och jag kände att detpirrade lite i magen. Spännande!!! Efter en timmes biltur stannade vi och jag fick kliva ur och sträcka på mig. Nu var jag ombord på ett stort fartyg och det enda jag såg utanför var vatten. Personalen var jättertrevliga mot mig och jag fick göra lite som jag ville, hihi. Fast jag var lugn och njöt mest.
Här väntar jag och mamma på att få gå ner till bilen igen efter att ha busat i restaurangen.

Så snart vi kom i land var det dags att hoppa in i bilen igen och jag lät det inte gå mer än 10 minuter innan det var dags att inviga detta nya land. Mamma både hörde ljudet och kände doften från mig, haha. Pappa stannade så snart han kunde och vi gick alla in på en vägkrog för att byta. Det blev inte bara blöjan som blev bytt! Lika bra att dra på stort tänkte jag, haha. Ny blöja och nya kläder - klar att åka vidare!

Ytterligare ett par timmar senare var vi så äntligen framme och gissa om mottagandet var kungligt! Farmor mötte oss med stooooora famnen och jag blev totalt uppassad! Det tog inte många minuter innan min gudmor också kom och nu var lyckan fullständig!
I famnen på världes bästa gudmor...

Det blev sent den kvällen och inte nog med det! Jag skulle ju sova i min nya resesäng också...



Det är skönt när man kan vrida sig runt i sin säng, hihi..

Det var skönt att få sova lite efter en dag full med äventyr och vad jag inte visste var att det skulle bli mycket mer...


Liten kille med stort hjärta - skulle här inte ens märka den minsta ärta!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback