HISTORIA: del 2

Det var ganska skönt att se mamma och pappa på BB. Mamma fick lägga sig i ett stort badkar och andas i nån konstig maskin. Haha, mamma och jag blev lite lugnare av det. Pappa såg mest skräckslagen ut.
Efter en stund ville jag få mer plats så jag tryckte på inne i mamma och då... då kom det lugnande grejer och mamma kunde få pusta ut efter ett tag. Jag gick ganska hårt åt henne. Pappa fick sig lite mackor då och då, men mamma fick nöja sig med nyposoppa. Tror inte hon vill se nyposoppa än på ett par år...

När klockan började närma sig midnatt tyckte jagatt detvar dags. Det tyckte barnmorskan också! När mamma frågade vad barnmorskan väntade på svarade hon bara: -Att du ska börja ta i lite.
Pappa hade svårt att hålla sig för skratt, för mamma hade ju kämpat i över 9 timmar...

Då tyckte jag lite synd om mamma så jag gav henne ett par sista tryck och sen fick jag känna förlossningsrummets kalla luft passera mina lungor.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback