Bänknötare...

Har idag varit med på en idrottslektion och observerat. Ingår så att säga i mitt jobb...
Lektionen var nästan slut och barnen hade fått lite egen tid det sista. I ett hörn stod det ett par tre tjejer och lekte med rockringar. En kille stod med alldeles för stora boxhandskar och slog på en säck. En kille kör runt en tjej på plintvagnen och resten av killarna och tjejerna spelade fotboll mot ett mål.
Det skriks och tjoas och ljudet är öronbedövande, som det ska vara i en idrottshall när barn har kul.

Undrar hur det kommer att bli om 7-8 år med Emil. Själv var jag en fotbollskille och varit iväg på otaliga fotbollsturneringar. Tididga morgnar och en uppsjö av fjärilar i magen.
Kommer Emil att bli sådan, hmm.... Oavsett vad Emil kommer att hitta på kommer det finnas en figur vid sidan av eller på bänken. Spelar ingen roll om det är fotboll, tennis, ridning eller ishockey, så ska jag hålla bänken varm under min bak. Barn ska få utöva det de gillar tillsammans med sina vänner och ändå känna närheten av sina föräldrar. Jag tror det stärker barnen på alla sätt.

Bara en lite tanke jag fick under en vanlig idrottslektion. Hinner bli många fler innan Emils första turnering ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback