Premiärturen!!!!

Tiden går fort nu! Lite för fort för att mamma och pappa ska kunna hänga med i svängarna. Jag har ju läst hur farmor, nästan, skäller på pappa för att bloggen inte uppdateras snabbt nog, hihi. Ja, du pappa, rappa på lite nu!

Precis så var det när jag en dag bestämde mig för att det där med att följa med ut på promenad och då ligga i en liggvagn inte var något för mig. Hallå! Liggvagn?! Det är väl ändå för bäbisar eller? Nä! Upp med sittvagnen nu!!

Bara ett problem insåg jag snabbt. Att sitta i sittvagen var inte så skönt som jagförst trodde. Eftersom det var så varmt så klibbade nästan vagnen sig fast i mig när jag satt där. Som tur är så hade mamma läst nånstans att en fårpläd tydligen skulle vara att rekomendera i en sittvagn. Ehh... en fårpläd i 25 graders värme? Sagt och gjort, det köptes ju en sån på IKEA och efter att pappa fått gå loss med en kniv var den anpassad efter att passa i sittvagnen.

Guuud, så skönt jag satt nu!


Wanna join my new ride? - No way, get your own!!

Med pläden under mig kunde jag njuta av promenaderna igen. Vi har hunnit med många nya äventyr och med mig i sittvagnen kan jag se så mycket mer. Flera besök på djurparken har det blivit och gissa om jag tycker det är kul att g att handla nu när man ser alla olika färger i hyllorna.
I kombination med att jag hittat ett nytt ljud när jag jollrar blir det kul att handla för alla. Ja, alla utom mamma, som tyckte det var lite pinsamt sist. Då var jag med mamma och pappa och handlade. Pappa och jag gick till godishyllan medan mamma gick bort för att leta lite nya maträtter till mig. Det kanske skiljer 20-25 meter och en massa hyllor imellan. Ändå hörde mamma mig när jag satt i vagnen och gladeligen talade om för alla att jag gillar att handla, hihi!


Till sist vill jag passa en hälsning till min gudmor och hennes kille som nu går i en slutfas i sina studier nere i Danmark. Lycka till och så klart kommer det att gå bra. När det är dags att fira är jag redan nere hos er och jollrar av glädje.

puss till er alla som det berör - låter en jollrande sittvagn, är det mig ni hör


Kommentarer
Farmor, igen igen

Du ser så uuuunnnneerbbbaaaaarrrrr ud.Farmor elsker de billeder.Vi glæder os til at høre din jollrande, ikke fordi farmor ved hvad " jollrande " betyder på dansk, men det lyder rigtig dejligt og kommer det fra dig - jamen så er det bare DEJLIGT. Kram kram



2011-06-18 @ 13:05:51




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback