Telefonförsäljarna fortsätter...

Det har, som jag skrivit om tidigare, ringt en hel del på både mobil och hemtelefonen. Det är alltid ett stockholmsnummer 08-501XXXXX och svarar man ska man inte förvänta sig att det är någon i andra änden...

Nu har jag, efter lite efterforskningar, en ganska kul lösning på detta spektakel.

Det är ett och samma företag som säljer sina tjänster och tyvärr är det "fel" personer som får ta skiten, det vill säga de som ringer. De gör bara sitt jobb. De är tillsagda att ett nej inte betyder nej. De ska försöka om och om igen tills kunden mer eller mindre ger upp.  Jaha, så vi är chanslösa kan man tro....men icke!
Säljaren som ringer är också en förståndig människa (oftast) och kan tänka resonabelt. Idag när de ringde svarade jag trevligt och lät killen presentera sina produkter och tjänster. Jag lyssnade tålmodigt och sen var jag lugn och tydlig...

-Detta samtalet kan sluta på två sätt. Jag kan sitta med dig och vara superintresserad och ställa dig en massa irrelventa frågor för att få din dyrbara tid att gå. Du jobbar på provision, så din tid är kostsam. Jag har all tid i världen, tro mig! Eller så stryker du mitt nummer helt enkelt ifrån alla listor. Jag ska vara så snäll att jag låter dig bestämma utgången.

Säljaren harklade sig och sa att det var ju ett ganska så rakt och matnyttigt. Han tackade för att han själv fick avgöra sitt öde men beklagade sig för att han bara kunde stryka mitt nummer från "sin lista"

Jag kommer antagligen att få dra samma visa ett par gången men skam den som ger sig och som Amarillo sjunger "ska sanningen fram" så var det ganska kul att sopa undan benen på killen i andra änden.

Kampen mot dryga "telefonförsäljningföretag" kommer att fortsätta! Jag lovar att hålla er uppdaterade i detta träsk.

Tills dess... Om en produkt bara kan köpas när någon ringer upp dig, då kan du också vara utan skiten!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback