Typiskt inneväder!!

Efter att ha håller mamma å pappa vakna hela natten å fått lite mat strax innan fem tyckte jag att de kunde få sova ett par timmar. Mamma vaknade smått chockad vid tio å undrade vart morgonen tagit vägen.

Pappa hade ju planerat att ta med mig ut till stan å kolla tomteland, men jag visste bättre!

Det regnade inte bara uppifrån idag, det kom regn från höger, vänster, nerifrån å ett tag kändes det som det till och med kom inifrån. Inte nog med det!!

Det blåste ju en halv pelikan, som min farmor hade sagt. Fy sjutton vilket väder!!

Så istället blev det till att vara inne idag å det brukar betyda bus! Å mycket riktigt. Pappa kan hitta på bus även i de mest trista sysslorna. Som idag när han tar med mig för att bädda den stooora sängen. Jag blev satt i min lilla säng å sen va det kört!

Jag låter bilden säga sitt, men efter bus å mat somnade jag gott ikväll.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback