En månad kvar...

Igår fyllde jag 11!!!! Kan ni fatta?? Om en månad blir jag ett ÅR!!!! Wohoo!!

Vilken dag det va då... Pappa stack tidigt iväg på morgonen för att jobba en sväng. (jag väckte honom som tur var eftersom han lyckats försova sig igen!)
När jag å mamma hade "mornat" oss, ätit frukost å vilat lite till steg vi upp å gjorde oss redo för dagen. När jag hörde att pappa var på ingång tänkte jag möta honom. Bara ett litet problem! En trappa är mellan mig å ytterdörren...
Jaja, problem för vissa kanske, men inte för mig!! Mamma satte hjärtat i halsgropen, haha. (kolla in bilden längre ner)

Efter att pappa fått duscha å få tillbaka sin normala kroppstemperatur så passade jag på att vila lite med pappa. Sen så sa vi hej svejs till mamma. Jag å pappa skulle åka ner till farfar å hälsa på. Den gubben har fyllt pensionär, hihi. Då är man gammal!!!

När vi kom fram till farfar blev vi rejält utskällda. I dörren möttes vi av "Ribbe" & "Dolly" Ribbe är farfars hund, en korsning av gator.. Ja, farfar säger att Ribbe är en blandning av raser, typ en gatukorsning. Dolly, däremot, är en frusen stackare. Inte för att det är fasters hund, nää. Det är en sån där naken hund!? Hmm..de flesta hundar jag träffat har inga kläder...

Så efter utskällningen fick vi äntligen komma in å hälsa ordentligt. Farfar träffar jag inte så ofta men han är alltid lika glad att se mig å busar gärna med mig. Faster lurade jag iväg på en svängom i köket. (se kortet) Pappa hade mest koll på hundarna så de inte skulle äta upp mig, haha.

När tröttheten smög sig på packade vi ihop oss, tackade för oss å åkte hem. Mmmm, GRABBKVÄLL!!
Mamma var ute med sin kompis å roade sig så pappa fick hela kvällen med mig, själv. Nu tror jag pappa förstår hur mamma har det när pappa är iväg å jobbar på kvällarna. Fast nu var jag lite extra busig. Kan han gott ha, hehe.

Efter långt å mycket tillät jag mig att somna å jag tror pappa somnade snabbt han oxå...

En vanlig 11-månaders dag för en ganska vanlig 11-månaders kille, hihi.


Kommentarer
Farmor

Farmor kan jo slet inte forstå att Prinsen af Vilagrænd kan gøre noget forkert, i farmors øjne er du PERFEKT, meeeennnnnn at kravle op af trappen, det går nog inte, det må du vente et år med så vi alle kan være sikre på att du ikke falder ned igen - og hunde???...... ja det er jo inte alle hunde som er snælla så pas du på sammen med mamma og pappa.Farmor kan se på FB att du igen har været på julemarked, eller var det først på lørdag???? Hils Tomten fra farmor.

Du ser bare så UNDERBAR SKØN ud på billederne - farmor tænker på dig hver dag. Puss och kram til dig og hils mamma och pappa.



2011-12-13 @ 16:05:36




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback