Tillbaka till verkligheten!!

Jisses va tiden har gått... Två veckor sedan jag var här och uppdaterade er. Ja, det har hänt en hel del uner den tiden...

Jag har varit iväg på en riktigt "sommar-stuge-semester" och allt vad det innebär. Jag, mamma, pappa och min kusses familj åkte till Olofsbo en vecka och lyckades pricka in rätt vecka oxå!!! Strålande sol och mamma och pappa som absolut inte var vana vid solen brände sig rejält, hihi.

Att vara i Olofsbo innebär en liten tripp tillbaka i tiden för pappa oxå. Han tillbringade sina sommarlov där med sin farmor och farfar som hade stuga mitt i "smeten". Idag är stugan kvar i släktens ägor men ägs av pappas farbror. Givetvis smög vi förbi och hälsade på de oanmälda, hehe..


man ska skydda sig mot solen har jag hört...

Det blev ett minst sagt uppskattat besök och senare tog pappa och gudfar med dessa "gamla" människor på "lokal" och invigde stugveckan.


Under veckan hann jag med en himla massa roliga äventyr. Allt från krabbfiske, långa promenader till besök hos andra stugägare och vi fick även besök till vår stuga.

Tack vare vädret så var jag ute nästan hela tiden och gissa om det blev mycket bus...


busar i gräset med min gudfar...

Det hände att min gudfar slet sig från sina tekniska manicker och busade med mig i gräset... Pappa gav honom smeknamnet "Padden"! Tänker inte avslöja varför... hihi

Min kusin hittade på ett litet bus under veckan. Kanske man skulle ta kontakt med modehusen i Milano...


kanske lite varmt om öronen...

När solen stog som högst på himmlen tyckte vi att ett dopp i havet skulle vara skönt... Jo, det var det, men inte första gången. Jag doppade mig i saltvattnet ett par gånger under veckan och det blev skönare för varje gång...


min snälla moster sänker ner mig för första gången i havet...brrrr...

Men kylan försvann snabbt och det var underbara dagar då man kunde sitta i vagnen och bara njuta av värmen... Jag fick till och med lite solbränna under veckan, hihi..


- livsnjutaren -

Efter en vecka i stugan var det skönt att åter få komma hem och ligga i sin egen säng. Vädret gjorde ett rejält omslag och i regnet passade vi på att besöka affärer i alla former och när regnet höll sig borta blev det ett djurparksbesök... men affärer är roligt att gå i med mamma och tokiga pappa. Man vet aldrig vad som kan hända med honom i närheten...


prövning av huvudbonad på en av stadens alla affärer...

Nu är vi tillbaka i verkligheten och pappa är tillbaka på sitt jobb och jag får busa dagarna i ända med mamma. Hon tar hand om mig och ser till att jag får uppleva en massa roliga saker.
Ibland har får jag känning av tänderna som är på väg och då tröstar mamma mig. Än så länge så har inga tänder synts till men tro mig när jag säger att jag kan bitas så det känns...

Jag måste berätta en sak till... Lämna mig inte för länge på filten för jag lovar....jag ligger inte kvar så länge, hihi.
Nu har jag börjat röra mig och förflyttar mig så gott jag kan. Rulla runt är kul för jag vet egentligen inte vart jag hamnar när jag stannar, haha.

Nu så ska jag försöka hålla er bättre uppdaterade och låta er följa med i mina upptåg och framsteg.

Tills nästa gång...

"Sommar, sol, koskit och stugfolder  -  härliga sommar och nu sju månader i ålder"

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback