TOKIG, FARLIG & NYTT?

Föreställ dig att du ligger skönt på rygg å vet att du somnat bredvid pappa. Du ligger å njuter med nappen i mun...
Någonstans långt borta hör du röster, men orkar inte bry dig. Rösterna kommer närmare och du kan urskilja att någon säger "vakna" lite lågt. Äsch, du ligger ju så skönt å drömmer så du reagerar inte. Det blir tyst en sekund och sen... VAKNAAAA!!!!
Med ljusets hastighet öppnar du ögonen å zoomar in blicken...

Precis så vaknade jag i eftermiddags... När mina blå fokuserat blicken såg jag till min glädje att kusinen "Alted" och "omom" hade kommit på besök.

Det blir allt som oftast lite fart i huset när Alfred och mormor kommer in i huset och så även idag. De gamla tog sig lite kaffe och sen gick vi till lekplatsen en sväng. Alfred gungade och lekte glatt. Jag låt bekvämt i min vagn. Jag menar, vem vill vara ute i regn när man kan ligga varm och bekvämt?!

Sen när vi kommit in igen skulle mamma byta på mig. När jag ligger avslappnad och låter mamma göra det kommer "omom" från ingenstans och blåser mig på magen. Gissa om jag blev rädd!? Det är inte okej att skrämmas så...men vänta bara... jag ska nog ge igen "omom"

När jag vilat en stund och låtit "omom" och Alted åka hem hände det något konstigt...
Jag följde med pappa upp och vi kollade på fotboll på TV, jag somnade. Efter en halvtimme eller så kurrade det lite i magen och jag gjorde mina föräldrar uppmärksamma på detta.

Jag trodde jag skulle få komma till mammas trygga famn, men ack vad jag bedrog mig! Plötsligt ligger jag i pappas famn och då är det läge att grina lite. Pappa kan ju inte ge mig mat. ELLER?
Jag hann knappt dra igång sirenen förrän jag fick något i munnen och det var en bekant smak.



PAPPA MATADE MIG!?!

Döm om min förvåning... men det var ju lika gott, hihi. Jag slurpade i mig innehållet snabbt och för att inte göra mamma besviken ville jag ha lite till så vips så låg jag i mammas famn igen... mmm...

Nu är jag inte hungrig längre så jag tackar för denna dagen. Dags att sussa....

mätt, bytt & trött  -  att flaskas, det va sött


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback