Förlåt!

...för att jag inte har varit med er de senaste dagarna, men antingen har det varit fullt upp eller så har jag sovit. De där sprutorna gjorde mig nog lite dåsig, så det har blivet ganska mycket sömn de sista dagarna. Fast när jag är vaken är jag lika glad och sprallig som förr. Jag har hunnit med en hel del mellan drömmarna oxå.

I tisdags var det full fat här, då kom det en norrlänning på besök. Jisses va de pratar konstigt. Mamma och pappa fick äntligen träffa en av sina långväga vänner och det blev mycket skratt och prat. Tyvärr var han bara på genomresa så han tog sitt 26 meter långa ekipage och åkte sina 90 mil norrut. Ja, han är långtradarchaufför och hans skrot går i max 90 km/h...haha, det tog nog sin tid...

Onsdagen var trevlig, då var det dags att äntligen träffa "mammagruppen". Molly kom med sin mamma och vi gick tillsammams till träffen. Tyvärr var det inte så många som kom, men de som var där verkade trevliga. Mamma och pappa fikade och pratade med alla de andra vuxna, medan jag och Molly mest låg och kikade på allt och alla.
Efter promenaden hem blev det Kalle Kanin och sköna drömmar.

Skärtorsdagen - Mamma stannar hemma, det blev inget Blåkulla i år, hihi. Efter en skön och mysig morgonpromenad tog vi det ganska lugnt hemma tills det blev dags att åka till underbara "omom". Hon bjöd på smarrig påskbuffé. Min kusin "Alted" var oxå där med sin pappa. Det är alltid lika mysigt med Alted omkring sig. Det händer saker hela tiden då!


Det är skönt att ha en äldre kusin som ser efter mig, hihi.


När vi kom hem efter "omom" så var inte pappa med. Hmm... han skulle åka och jobba?! Så här på natten tänkte jag, men mamma förklarade att han var iväg och spelade skivor. Han smög in sent på natten, alla trodde jag sov men jag lurades bara. Så snart jag hörde att pappa låg i där han hör hemma kunde jag somna om på riktigt igen.
Bäst att vara utvilad, "Alted" kommer och hälsar på idag. Mer om det får ni veta imorgon...

Tjingeling kompisar & vänner - ta hand om alla ni känner


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback